Csalásra figyelmeztet a BKIK Etika Bizottsága

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Etikai Bizottsága csalásra figyelmeztet és felhívja a vállalkozások figyelmét, hogy fokozott gondossággal járjanak el a közleményben leírtakhoz hasonló esetben.

Magyar vállalkozást keresett meg e-mail útján a „Telekom Leiter Kundenservice” megküldve májusi számláját. A vállalkozás szerencsére nem nyitotta meg az e-mailt, amit jól is tett: túl azon, hogy csalás áldozata lett volna, ha a világcég számlájának grafikai formátumát megtévesztésig másoló számlán szereplő hamis számlaszámra utal majd 400 Euro-t, még a tömörített fájl kibontásakor vírus is települt volna a számítógépére.

A német területen is jól ismert csalásra a Die Welt on-line formátuma is felhívta a figyelmet.

Több olyan esetet is jeleztek tagjaink, amikor hasonló e-mailt kaptak a „Deutsche Telekom”-tól és a „Vodafone Europe”-tól.

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Etikai Bizottsága felhívja a vállalkozások figyelmét, hogy fokozott gondossággal járjanak el hasonló esetben.

Az Etikai Bizottság vállalkozói jelzésre felveszi a kapcsolatot jószolgálati úton a budapesti vállalkozások érdekében a Német-Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, kérve hathatós intézkedésüket a tisztességes vállalkozások érdekei védelmében.

Eseménynaptár
h k s c p s v
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
Kiemelt videó
A Fiatal Vállalkozók Hete a BKIK társszervezésében - 2017
Cég és szolgáltatás kereső
Pályázati projektek
Partnereink