Világszerte nő a vízügyi vállalatok szerepe, és bővülnek üzleti lehetőségeik is

Új szakmai osztály jött létre a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán belül, amely a vízüggyel foglalkozó cégeket képviseli. A Vízipari és Víztechnológiai Szakmai Osztály első eseményére egy héttel a Magyarországon megrendezett Víz Világtalálkozó után került sor, az ülésen részt vett a Külgazdasági és Külügyminisztérium képviseletében Joó István miniszteri biztos, Dr. Szűcs Gábor, a köztársasági elnök tanácsadója, valamint Szőcs Gábor, az EXIM igazgatója.

Új szakmai osztály jött létre a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán belül, amely a vízüggyel foglalkozó cégeket képviseli. A Vízipari és Víztechnológiai Szakmai Osztály első eseményére egy héttel a Magyarországon megrendezett Víz Világtalálkozó után került sor, az ülésen részt vett a Külgazdasági és Külügyminisztérium képviseletében Joó István miniszteri biztos, Dr. Szűcs Gábor, a köztársasági elnök tanácsadója, valamint Szőcs Gábor, az EXIM igazgatója.

Új szakmai osztállyal bővült a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezete: a Vízipari és Víztechnológiai Szakmai Osztály fő feladata, hogy képviselje a víziparban, és az ahhoz szorosan kapcsolódó területeken működő vállalkozások érdekeit, és segítségükre legyen új üzleti lehetőségek felkutatásában.

Az új szakmai osztály létrehozását jelentős részben az indokolta, hogy a vízügy, és az ezen a területen működő vállalatok jelentősége rohamosan növekszik majd az előttünk álló években, évtizedekben. Ezt alátámasztja, hogy a klímaváltozással is erősödő vízhiány bizonyos régiókban akár a GDP 6 százalékának megfelelő összeget is felemészthet, továbbá ösztönzi a migrációt és konfliktusokat szül. Ha nem teszünk ellene, a vízhiány a jelenleginél is komolyabb problémává válik. A legszárazabb régiók növekedési üteme akár a GDP 6 százalékával is csökkenhet 2050-re a vízhiány mezőgazdaságra és egészségügyre gyakorolt hatásának következtében. E globális változások nyomán pedig felértékelődik azoknak a vállalatoknak a szerepe, amelyek a vízkészlettel, ivóvízzel kapcsolatos beruházásokkal, fejlesztésekkel foglalkoznak. Ez komoly lehetőséget jelent a hazai cégek külföldi piacra lépése szempontjából is, azonban a tapasztalatok szerint a magyar vállalatok még nem készültek fel a lehetőségek kihasználására.

A BKIK Vízipari és Víztechnológiai Szakmai Osztálya – felismerve az ágazat előtt álló lehetőségeket – szakmai workshopot hívott össze a vízipari vállalatok számára, ahol a résztvevők megismerhették a Víz Világtalálkozón elhangzottakat, valamint gyakorlati tanácsokat és segítséget kaptak az Eximbanktól a nemzetközi piacon történő megjelenéshez. Az ülésen részt vett a Külgazdasági és Külügyminisztérium képviseletében Joó István miniszteri biztos, Dr. Szűcs Gábor, a köztársasági elnök tanácsadója, valamint Szőcs Gábor, az EXIM igazgatója. A megjelent vállalatok képviselői maguk is elmondhatták tapasztalataikat, véleményüket, feltehették kérdéseiket.

„A vízipari vállalkozások akkor lehetnek sikeresek külföldön, ha együttműködnek a munka megvalósításában, a kutatás-fejlesztésben: ennek a fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. E cél megvalósítása érdekében szerveztük meg a mai workshopot” – mondta a rendezvényen Kiss Zoltán, a BKIK elnöke. Soponyai Balázs, a Vízipari és Víztechnológiai Szakmai Osztály elnöke pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a külpiacra lépés nagyon jelentős üzleti lehetőségeket hordoz magában a magyar vállalkozásoknak, de ennek komoly az erőforrásigénye és jelentős kockázattal is jár. Az uniós források szűkülésével, és ezáltal az állami megrendelések csökkenésével ugyanakkor – tette hozzá Soponyai Balázs – kiemelten fontos cél a cégek exportképessé fejlesztése, amelyhez a BKIK segítséget tud nyújtani.

Az Eximbank legfontosabb tapasztalata – amelyet a jelenlévők is alátámasztottak -, hogy konzorciális együttműködés nélkül a hazai cégeknek nincs esélye a nemzetközi piacon megjelenni. A megfelelő szakmai partnerek egymásra találásában, és így a nemzetközi tendereken való indulásban az EXIM aktív segítséget is nyújt a vállalatoknak, a szakmai bemutatkozó anyagok elkészítésétől kezdve akár a finanszírozásig. Az EXIM tevékenységét igazolja, hogy az idén leadott 54 tenderanyagból – amelynek összeállításában a hitelintézet is részt vett – 11 nyertes pályázathoz kapcsolódott.

További információ:
Szányi Gabriella

PR-marketing Igazgató
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara
PR-Marketing Osztály
1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: +36 (1) 488 2114
Mobil: +36 (30) 350 2063
E-mail: szanyi.gabriella@bkik.hu

Eseménynaptár
h k s c p s v
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
Kiemelt videó
KKVHáz Megyék Versenye - 2016
Cég és szolgáltatás kereső
Pályázati projektek
Partnereink