A tanulás teremthet lehetőséget

A tanulás teremthet lehetőséget

A tanulás teremthet lehetőséget

A tanulás teremthet lehetőséget 2018/11/07
A tanulás teremthet lehetőséget 19:35
Nem lehet elég segítséget nyújtani, de Elnour Abd Alla Szilveszter, a BKIK felnőttképzésért felelős vezetője törekszik rá. Nem is rossz eredménnyel.
 
 
A BKIK együttműködési megállapodást kötött az Atlanta Oktatási Kft-vel, Atalanta Üzleti Szakgimnázium és Szakközépiskolával, valamint a Wekerle Sándor üzleti Főiskolával. Mindhárom intézmény vezetője és tulajdonosa – Szakács Fülöp Vince alapító elnök – lehetőséget biztosít arra, hogy bárki, aki gazdasági vonalon szeretne OKJ-s, gimnáziumi vagy felsőoktatási intézménybe járni és ezzel kapcsolatos szakmát tanulni, annak az intézmény 5 százalékos támogatást ad. Ehhez mindössze kamarai tagnak kell lenni, vagy a kamarán keresztül keresni fel magát az intézményt.
 
Elnour Abd Alla Szilveszter, a BKIK felnőttképzésért felelős vezetője volt ennek az egyik kulcsfigurája, aki elmondta mi célból vágtak bele ebbe a projektbe.
 
– Így segíteni tudunk azon tagjainknak, akiknek terveik vannak, de még nem tudják konkrétan eldönteni hol szeretnének továbbtanulni, vagy bővíteni gazdálkodási ismeretanyagukat. Nekik ezt az intézményt tudjuk ajánlani.
 
Ám a BKIK ennél jóval többet igyekszik tenni.
 
– A Kamara azt is felvállalta, hogy a nevelőotthonban nevelkedett gyerekeket szintén támogatja. A Wekerle Sándor Főiskola pedig olyan ajánlatot tett a Kamarának, hogy idén – és úgy tűnik, a következő években is vállalják ezt – a teljes tandíját átvállalja egy államilag gondozott gyereknek. Neki csak a felvételt kell elnyernie. Ez azért is fontos, mert vannak a többszörösen hátrányos helyzetben lévő gyerekek, akiknek megvan a tudásuk, de nincs senki aki megfinanszírozza az ő tanulásukat. Mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy mibe kerül egy felsőoktatási intézményben tanulni. Kicsi az esély, hogy valaki állami támogatást elnyerjen, mi pedig szeretnénk, hogy ne a pénz határolja be őt, nehogy emiatt ne tudjon továbblépni az életében.
 
 
– Az állami gondozott gyerekek nagy része egyáltalán nem rossz gyerek, csak sajnos azzá válik. Miután esélytelenné válik az életben, kikerül a nevelőotthonból és azt látja, hogy nem jut lakáshoz, nem jut munkához, nem igazából tud tanulni mert nincs meg rá a pénz. És ekkor olyan út felé kezd orientálódni ami nem jó, de könnyebb. Hiszen meg kell élnie. A nevelőotthon nem Anyu és Apu. Ha a nevelőotthonból kijöttél, hivatalosan az ajtók becsukódnak. Szerencsére a hivatástudatnak köszönhetően a nevelők segítenek annak, aki visszamegy. De ezt nem tehetik meg minden gyerekkel. De ha mi, a Kamara, a vállalkozók segítségével odaállunk, megmutatjuk neki, támogatjuk őket, akkor ez már mindkét félnek jó lehet. A vállalkozó rengeteg okos és ügyes gyereket találhat, a fiataloknak pedig ott a rádöbbenés, hogy valaki törődik velük.
 
Ez a terv tehát megvalósult, remélhetőleg hosszú ideig és sokaknak lehetősége lesz élni vele. Ám a munka nem áll meg, máris a következő feladaton dolgozik a Kamara.
 
– Nem állunk itt meg, a Wekerle mellett próbálunk más oktatási intézményekkel is tárgyalni. Igyekszünk nem csak a gazdasági részt lefedni, hiszen ott a sport és a műszaki terület is. Ha valaki erre orientálódik, neki is legyen lehetősége. De nem csak az állami gondozásban lévő gyerekekre gondolunk, hiszen előfordul sajnos olyan is, akinek náluk is nehezebb sorsuk van. Nehéz elhinni, hogy családban nevelkedő gyerek rosszabb helyzetben lehet, mint egy nevelőotthonban nevelkedő gyerek, ám van rá példa. Ezen is törjük most a fejüket, egy alapkoncepciót dolgozunk ki, hogy ezeknek a gyerekeknek is segítséget tudjunk nyújtani.