Adunk, hogy nyerhess! – Workshop

Adunk, hogy nyerhess! – Workshop

Adunk, hogy nyerhess! – Workshop

Adunk, hogy nyerhess! – Workshop 2019/12/18
Adunk, hogy nyerhess! – Workshop 09:54

Az ajánlás az egyik legfontosabb értékesítési módszer, ugyanakkor a vállalkozók 97%-ának nincs kidolgozott stratégiája a tudatos kapcsolatépítésre. Ehhez nyújtott segítséget a Business Network International (BNI) workshopja, amelyet a BKIK székházában tartottak december 13-án.

„A jó bemutatkozás rövid, lényegretörő, és vannak benne „memóriafogasok”, amelyek megragadják a figyelmet” – mondta az ismerkedést követően Kircsi Levente, a Dobedu szakmai vezetője, aki a több mint 1100 taggal rendelkező Business Network International nevében osztotta meg tudását a jelenlévőkkel. A résztvevők azzal az igénnyel érkeztek a BKIK és a BNI közös workshopjára, hogy elsajátítsák az egyik leghatékonyabb marketing eszköz, az ajánlás technikáját, amelynek – mint kiderült, – az egyik legfontosabb alappillére a szimpatikus és megnyerő bemutatkozás.

Kircsi Levente szemléletes példákon keresztül mutatta be a sikeres kapcsolatépítés eszközeit, az ismerkedéstől kezdve a bizalom megnyerésén át az ajánlás technikájáig. Felhívta rá a figyelmet, hogy a networking nem csupán a névjegyek begyűjtéséről szól: a cél az, hogy tudatos együttműködéseket alakítsunk ki, és konkrét ajánlásokra tegyünk szert, hiszen ez juttathat el minket közvetlenül a vásárlóinkhoz vagy ügyfeleinkhez.

Ehhez pontosan meg kell fogalmaznunk, hogy mi a célunk és milyen szervezettel szeretnénk együttműködni, ami alapján fókuszáltan és röviden kell bemutatnunk a tevékenységünket annak a félnek, aki tovább fog ajánlani minket. Az előadás egyik legfontosabb megállapítása szerint a sikeres ajánlás akkor jöhet létre, ha a felek kölcsönösen megbíznak egymásban, és alaposan átgondolt, jól irányzott üzeneteket adnak át magukról.  

A workshop során többször is felmerült a bizalom kérdése: hogyan érhetjük el, hogy a másik fél nyitottan álljon az általunk kínált termékhez vagy szolgáltatáshoz? A szakértő szerint a kulcs a hitelesség, amit megnyerő referenciákkal és számadatokkal érhetünk el. Kircsi Levente elmondta: minél szűkebb dologra fókuszálunk a tevékenységünk bemutatása kapcsán, annál hitelesebbnek fogunk tűnni. Épp ezért olyan témát érdemes választani, ami igazán közel áll hozzánk, illetve amiről büszkeséggel tudunk beszélni. A referenciák adják meg a kapcsolatkeresési irányokat, a kommunikáció sikere tehát alapvető fontosságú – összegezte az elhangzottakat a szakember.