Szántai Sárközi Ambrussal, a XV. Kerületi Tagcsoport elnökével készített interjút a kerületi újság

Szántai Sárközi Ambrussal, a XV. Kerületi Tagcsoport elnökével készített interjút a kerületi újság

Szántai Sárközi Ambrussal, a XV. Kerületi Tagcsoport elnökével készített interjút a kerületi újság

Szántai Sárközi Ambrussal, a XV. Kerületi Tagcsoport elnökével készített interjút a kerületi újság 2020/05/11
Szántai Sárközi Ambrussal, a XV. Kerületi Tagcsoport elnökével készített interjút a kerületi újság 13:21

Sok gazdálkodó szervezet felteszi magának a kérdést: mire fizetem ki minden évben az 5000 forint kamarai regisztrációt? A vállalkozások harmadának fogalma sincs a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) működéséről, és hogy mi mindenben tudna nekik segíteni a szervezet. Szántai Sárközi Ambrussal, a kamara XV. kerületi tagszervezetének elnökével ennek jártunk utána.

Kötelező regisztrációs díjat fizetnek a gazdálkodó szervezetek 2012-től. A regisztráció eredményeként létrejött vállalkozói adatbázis segítségével részletes és naprakész információt nyerhetnek a vállalkozók, mely megkönnyíti a gazdasági folyamatok elemzését. A nyilvántartás elősegíti az üzleti forgalom biztonságát a vállalkozásoknak egymás közt, valamint a fogyasztók és a vállalkozások közötti kapcsolatokban. Elsősorban jogi, adózási, gazdasági, hitelezési tanácsadásban, pályázatfigyelésben, üzleti partnerkeresésben nyújthat segítséget a kamara, melynek legfontosabb feladata a helyi vállalkozások összefogására épülő, partnerségen alapuló gazdaságfejlesztés.

Mindez csak úgy valósítható meg, ha a helyi szereplők az őket képviselő kamarák által bekapcsolódnak a globalizáció rendszerébe. – A helyi iparkamara vezetésének célja a kerületi vállalkozások működésének segítése. A kamara eszközrendszerével és kapcsolataival igyekszik választ találni a vállalkozók problémáira – mondta az elnök. Ismertetett néhány olyan problémát, amiben sokszor kérik a kamara segítségét. Már a cégek indulásakor az első kérdés, hogy milyen típusú vállalkozást, azaz bt-t, kft-t vagy esetleg egyéni vállalkozást alapítson az érintett.

Gyakori hiba, hogy az induló cégek nem készítenek üzleti tervet, csak úgy belevágnak a vállalkozói létbe. Később jellemző tévedés, hogy minden adminisztratív feladatot vakon a könyvelőre bíznak. Szántai Sárközi Ambrus szerint a vállalkozóknak is tudniuk kell, hogyan működik cégük. Végül, de nem utolsósorban a szolgáltatást végzők panaszügyeinek kezelése az, amivel a legtöbb dolguk van. A szakember hozzáteszi, hogy nemcsak a vállalkozók hibáznak, hanem bizony sokszor a megrendelők is. A koronavírus-járvány kapcsán hozott gazdaságmentő intézkedések miatt jelentősen megnőtt az információéhség. Megemelkedett a vállalkozói érdeklődés a kerületi iparkamaráknál is. Főként a katások adómentessége felől érdeklődnek sokan. A legtöbb kérdés azzal kapcsolatban érkezik, hogy ők beletartoznak-e az érintettek körébe vagy sem. És ha nem, akkor milyen egyéb, más támogatást vehetnek igénybe.

A járvány miatt befékezett gazdasági helyzet kapcsán Szántai Sárközi Ambrus arra hívta fel a figyelmet, hogy az elmúlt időszakra jellemző munkaerőhiányt a közeljövőben munkaerőtöbblet fogja felváltani. A koronavírus egy jótékony hatására is rávilágított a szakértő. Sok olyan vállalkozás van ma a piacon, amiket azért tett tönkre a koronavírus okozta gazdasági lassulás, mert egyébként is alapvető működési problémákkal küzdöttek. Ebből következően a piac tisztulását várja az elkövetkezendő hónapokban a kerületi iparkamara elnöke. Azt, hogy az eddig némiképp felhígult vállalkozói réteget egy megújulásra képes, likviditásban erős vállalkozói réteg váltja föl.

C. S.

Forrás: https://xvmedia.hu/23rfdsardw3r/uploads/2020/05/elet_0504_05_web_cmyk.pdf