Turizmus és kereskedelem – óriási potenciál a V4-ekben

Turizmus és kereskedelem – óriási potenciál a V4-ekben

Turizmus és kereskedelem – óriási potenciál a V4-ekben

Turizmus és kereskedelem – óriási potenciál a V4-ekben 2019/11/11
Turizmus és kereskedelem – óriási potenciál a V4-ekben 13:05

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Kereskedelmi Tagozata által szervezett konferencián a turizmus és kereskedelem fejlődési irányai mellett aktuális, hasznos és izgalmas témák kerültek terítékre. A terület és a kapcsolódó szakágak prominens hazai előadóit és a tagországok képviseletében érkező vendégeket Nagy Elek, a BKIK elnöke köszöntötte. Az ágazat hazai mutatóit értékelve az elnök kiemelte, a turizmus gazdasági, üzleti szempontból is meghatározó a nemzetgazdaság számára. - A GDP növekedését tekintve Magyarország az élen jár, az Európai Unió legnagyobb növekedését produkálja. A V4 országok együttműködésben ugyanakkor óriási potenciál van. Ez a piac, ez a gazdasági tömb egy kis nagyhatalom az Európai Unióban – hangsúlyozta Nagy Elek.

Aktuális, az élet valamennyi területét jellemző folyamatról, a generációs együttélés és együttműködés kihívásaira adott újszerű válaszokról és megoldásokról szólt előadásában Steigervald Krisztián, a Parkway5521 alapítója.

A 20. század szülöttei és a 21. század emberei más-más értékeket és elveket követnek, ami az élet privát területére és a munkakapcsolatokra is kihat. Megfordultak a trendek, megváltozott a fogalmak értelmezése, ezért át kell fordítanunk a gondolkodást és minden generációhoz a saját nyelvén kell szólnunk – hívta fel a figyelmet a generációkutató szakember.

Töretlen és folyamatos a hazai turizmus fejlődése, mely stratégiailag és gazdasági szempontból is kiemelkedő. Az ágazat versenyképességének, fenntartható növekedésének biztosítása, pozícióinak javítása mindannyiunk közös érdeke – jelentette ki Simonyi Norbert, a Magyar Turisztikai Ügynökség kiemelt vezető szakértője. Hozzátette: az új turisztikai kihívásokra új eszközökkel és fejlesztési stratégiákkal kell válaszolnunk.

A Visegrádi 4 országokat érintő gazdasági kihívásokat és lehetőségeket vizsgálta előadásában dr. Kozák Tamás, a Budapesti Gazdasági Főiskola docense. A mutatókkal, statisztikai és összehasonlító adatokkal alátámasztott elemzés az egyes országok makrogazdasági környezetét, teljesítőképességét, növekedési pályájának hasonlóságait és eltérő sajátosságait mutatta be.

Pataki Gábor, a PreDeem Hungary alapítója a digitális ügyfélkiszolgálás legújabb trendjeit ismertette. Az utóbbi évtizedre jellemző új vásárlási szokások megváltoztatták a fogyasztói igényeket. A versenyképesség növelése, a vásárlók gyors kiszolgálása érdekében az internetes platformok mellett mobilon is ki kell szolgálni a fogyasztókat. A bankkártyát helyettesítő NFC (Near Field Communication) térhódítása forradalmi áttörést hozott a digitális kereskedelemben. A kényelmes, időtakarékos mobiltárcás alkalmazások ráadásul az egyérintős bankkártyáknál is biztonságosabbak.

A témához csatlakozva Bárdi László, a Webmestercenter.hu marketing vezetője az internetes vásárlás térhódításáról és jövőjéről beszélt. A 25 éves e-kereskedelem Magyarországon 23 éve működik, megbízható és költséghatékony megoldásokat nyújt. Az online kereskedelem sok szempontból előnyös, ugyanakkor kötelezettségekkel is jár. A szigorú törvényi szabályozás mellett az íratlan szabályok betartására is oda kell figyelni az ügyfélbarát kiszolgálás, a vásárlói bizalom megtartása érdekében.

Az előadások alatt a Visegrádi országok turisztikai helyzetével, sajátosságaival is megismerkedhettek a résztvevők. A fórumon Magyarország, Szlovákia, Lengyelország és Csehország mellett a feltörekvő Moldávia is bemutatkozott. Gábor Mihók, a CED szlovákiai képviselője, dr Dr. Wisniewski Anna, a CED lengyelországi képviselője, Milan SImko Csehország Magyarországi Konzulja és őex. Oleg Tulea, a Moldáv Köztársaság Magyarországi Nagykövete színes beszámolókkal és imázsfilmekben mutatták be az egyes régiók látványosságait, hagyományait, sajátosságait.

A konferencián elhangzott előadások:

Mobiltelefonokon is ki kell szolgálnunk már a vásárlókat - Pataki Gábor, PreDeem Hungary