Az Európai Vállalkozásfejlesztési Díj (European Enterprise Promotion Awards, EEPA) felhívást először 2006-ban tette közzé az Európai Bizottság. A felhívás nem csupán verseny, célja olyan kezdeményezések megismertetése az európai nyilvánossággal, amelyek ösztönzik a vállalkozói tevékenységet, megkönnyítik a vállalkozóvá válást, a vállalkozások mindennapjait, és nemzetközi szinten is kiemelkedő jó gyakorlatokkal szolgálhatnak. Antal Attilát, a BUM Bevásárló és Tematikus Utcák Nonprofit Kft. ügyvezetőjét kérdeztük.
Milyen kategóriát nyert meg a Bevásárlóutca menedzsment projekt?
Az Európai Vállalkozásfejlesztési Díj „Az üzleti környezet fejlesztése és a vállalkozói kedv ösztönzése” kategóriájának nemzeti nyertese lett a projektünk.
Hogyan, miért nevezett a BUM az Európai Vállalkozásfejlesztési Díjra?
Régóta dolgozunk a vállalkozókért, hiszen a BUM több mint tíz éve létezik. Munkánkat ezidáig több szakmai szervezet is eredményesnek értékelte, most arra voltunk kíváncsiak, Európai szinten hol tartunk.
Milyen projekttel neveztetek?
A Bevásárlóutca Menedzsment projekttel jelentkeztünk. A BUM (Bevásárlóutca Menedzsment) a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara nonprofit szervezeti egysége, amely egy évtizede támogatja Budapest tematikus területeinek és bevásárlóutcáinak fejlődését. Missziónk, hogy erősítsük a helyi vállalkozói közösségeket és hozzájáruljunk az élhető városi környezet kialakításához. A tematikus területek egyedi karakterrel, harmonikus arculattal és gazdag kulturális kínálattal járulnak hozzá a főváros sokszínűségéhez, miközben fenntartható fogyasztói élményeket nyújtanak. Szervezetünk ezeknek a különleges helyszíneknek és az ott működő vállalkozásoknak biztosít átfogó támogatást. Közel 300 partnerkapcsolatunk révén naprakész betekintéssel rendelkezünk a vállalkozói szektor kihívásaiba. Tevékenységünk magában foglalja rendezvényszervezést, marketing kampányokat, kereskedelem és turizmus fejlesztését, valamint digitális innovációkat. Egyik kiemelt projektünk a kiberelem.hu platform, amely az üresen álló ingatlanok hasznosításával foglalkozik, és gazdasági információkkal támogatja az új vállalkozások indítását. Partnereink számára ingyenes szolgáltatásokat nyújtunk: online és offline megjelenési lehetőségeket biztosítunk, valamint networking platformokat teremtünk.
Mit jelent a BUM számára, hogy kiérdemeltétek a díjat?
Számunkra ez egy elismerés és lehetőség, ami mindig megerősít abban, hogy jó úton járunk. Természetesen szükséges a folyamatos fejlődés és megújulás, de látható és kézzel fogható eredményeket is elértünk. Ebben pedig minden szereplőnek része van, hiszen az egész tevékenység az együttműködésen alapul és arról is szól. A közösségeknek megkérdőjelezhetetlen ereje van.
Az Európai Vállalkozásfejlesztési Díj európai döntőjét novemberben tartják Koppenhágában a KKV-közgyűlésen, milyen eredményt vársz?
Bízunk abban, hogy nemzetközi szinten is megállja a helyét ez a több mint egy évtizedes project. Azonban számunkra már az is érték, hogy lehetőséget kaptunk a nemzetközi bemutatkozásra, ezzel párhuzamosan ui. mi is láthatjuk az európai trendeket, és akár kapcsolódhatunk országokon átívelő programokhoz is. Jelenleg a BUM project országos hálózatának kiépítésén dolgozunk, ezzel jelentősen bővülhet a partneri hálózatunk és a támogatóink köre. Számukra is vonzó alternatívat tudunk bemutatni, hogy együttműködésük esetén egy európai szinten is elismert rendszerhez tudnak csatlakozhatnak.
Köszönjük az interjút Attila, sok sikert kívánunk az európai döntőre!
(Az Európai Vállalkozásfejlesztési Díj „A vállalkozások és társadalmi esélyegyenlőségért” kategória nemzeti nyertese a Will Foundation for Women Leaders lett az azonos nevű projektjével, gratulálunk nekik is!)
Antal Attila, a BUM Bevásárló és Tematikus Utcák Nonprofit Kft. ügyvezetője